
Wat is de identiteit van jouw bedrijf?
Hoe bepaal je de uitstraling van je bedrijf? Is de uitstraling ook in lijn met het product of de service die je biedt?
De kernwaarden van een bedrijf bepalen de doelen en de uitstraling van binnen maar ook van buiten. Deze waarden moeten eerst bepaald worden. Wat doen we precies als bedrijf en wie zijn wij, wat is onze houding en wat zijn onze beoogde doelen? Hoe voelen we ons in dit bedrijf?
En als we dat omzetten naar een persoon, hoe ziet zo’n persoon er dan uit?
Met kernwaarden zoals bijvoorbeeld: klantgericht, vriendelijk, verbindend, innovatief etc. kom je al een heel eind. En wanneer dit gecategoriseerd en geprioriteerd wordt zullen de kernwaarden nog scherper zijn. Deze kern is een soort van kapstok waar je alles aan kunt hangen en je ook gelijk kunt zien of het klopt met je kern.
Wanneer je denkt aan: ‘strakke targets en snelle groei’ versus ‘rustige groei en bouwen aan diepe relaties’. Dan hebben beide duidelijk een verschillende kern. Dit voelt anders en zal dan ook een andere uitstraling hebben, andere kleuren, lettertypes, woordgebruik,.. noem maar op.
‘Wie ben je’ is dan ook een belangrijke vraag die wij je stellen voordat we aan de slag gaan met een nieuw ontwerp. En als je het nog niet weet, helpen we je daar ook graag bij.